Prawo cywilne i ochrona konsumenta

Dostałeś wezwanie od firmy windykacyjnej albo komornik zajął Twój rachunek bankowy? Zastanawiasz się, co może zrobić windykator, a czego nie? A może otrzymałeś uszkodzony towar albo źle wykonano remont Twojego mieszkania?

Radca prawny od prawa cywilnego i ochrony konsumenta

Nie są to sytuacje bez wyjścia. W każdej z nich nie tylko jesteśmy w stanie, ale wręcz powinniśmy walczyć o swoje prawa. Najlepiej jest szukać wtedy pomocy u doświadczonego radcy prawnego.

W swojej wieloletniej karierze spotkałem się już z najróżniejszymi sytuacjami z zakresu prawa cywilnego i ochrony konsumenta dlatego istnieje duża szansa, że równie dobrze poradzę sobie z Twoim kłopotem! Z moją pomocą odzyskasz to, co Ci się należy!

Zajmuję się:

  • ochroną praw konsumenta – roszczeniami z tytułu rękojmi i gwarancji, reklamacjami oraz zwrotami zakupionych towarów, dochodzeniem roszczeń przeciwko przedsiębiorcom
  • sprawami o zapłatę;
  • ochroną prawną majątku – prowadzeniem spraw przeciwko firmom windykacyjnym;
  • prawem spadkowym – stwierdzenia nabycia spadku, dział spadku, zapłata zachowku;
  • prawem rodzinnym – rozwody, separacje, alimenty, podział majątku wspólnego;
  • prawem rzeczowym – spory o naruszenie posiadania, zasiedzenia nieruchomości, regulowanie stanu prawnego Ksiąg Wieczystych oraz reprezentacja w sprawach wieczystoksięgowych;
  • reprezentacją przed sądami powszechnymi w sprawach cywilnych, w tym na etapie postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego.

Prawo cywilne i ochrona konsumenta – jakie przywileje mają klienci?

W Kodeksie cywilnym zawarto definicję konsumenta. Mianem tym określa się osobę fizyczną nabywającą jakiś produkt lub korzystającą z jakiś usług, niezwiązanych z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Posiada ona szereg uprawnień, które skupiają się na ich ochronie, ponieważ konsumenci są słabszymi uczestnikami rynku niż przedsiębiorcy, którzy czasami  dopuszczają się nadużyć oraz wprowadzają w błąd.

Prawo cywilne i ochrona konsumenta mają za zadanie bronić klientów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, a także wszystkim innymi działaniami, które im zagrażają lub szkodzą w jakikolwiek sposób. Wśród podstawowych przywilejów znajdują się:

  • Prawo do ochrony zdrowia i bezpieczeństwa – konsument, który kupi wadliwy produkt, szkodliwy dla zdrowia lub potencjalnie niebezpieczny (w sposób, o którym nie poinformował producent), może pociągnąć producenta do odpowiedzialności;
  • Prawo do informacji – kupujący ma prawo do uzyskania podstawowych danych o nabywanych produktach lub usługach. Może on zareagować, jeśli otrzyma nieprawdziwe informacje, a także gdy padnie ofiarą reklamy uciążliwej bądź wprowadzającej w błąd;
  • Prawo do ochrony interesu ekonomicznego – dzięki tym zapisom klienci są zabezpieczeni m.in. przed krzywdzącymi treściami umowy czy niewłaściwą jakością świadczenia;
  • Prawo do reprezentacji swoich interesów – pokrzywdzony klient może skorzystać z pomocy specjalnych organizacji konsumenckich oraz wyznaczonych organów, tj. Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów i Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jeśli zostałeś w jakikolwiek sposób oszukany lub źle potraktowany jako klient, dołożę wszelkich starań, by pomóc Ci uzyskać należne odszkodowanie. Liczne zapisy prawa cywilnego i ochrona konsumenta umożliwiają walkę o własny interes, ale ta zdecydowanie powinna być prowadzona przez doświadczonego radcę prawnego. Pozwól, że we wszystkim Ci pomogę, byś sprawnie, profesjonalnie i możliwie najkorzystniej uporał się z problemem!

Prawo cywilne i ochrona konsumenta – co wolno windykatorowi?

Osoby pracujące w windykacji często nie przebierają w środkach. Bywają niekulturalne, natarczywe, a nawet agresywne. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że takie zachowania są niezgodne z prawem. Prawo cywilne i ochrona konsumenta dbają także o to, by windykatorzy nie nadużywali swoich uprawnień.

Nachodzenie w domu,  nękanie telefonami, grożenie sądem, prokuratorem, więzieniem, a nawet podnoszenie głosu to działania nagminne, a przy tym nielegalne. Firma windykacyjna ma za zadanie doprowadzić do ugody z dłużnikiem, w celu korzystnego dla obu stron odzyskania długu, np. przez rozłożenie go na raty. Jeśli windykatorowi nie uda się nawiązać porozumienia, może skierować pozew do sądu. Resztą zajmuje się wtedy komornik, jeśli otrzyma wniosek egzekucyjny.

Groźby bez pokrycia, wtargnięcie do mieszkania oraz inne werbalne i niewerbalne formy zastraszania mogą zostać uznane za przestępstwo. Windykator nie ma prawa wejść do lokum dłużnika – nie jest komornikiem z odpowiednim nakazem. W przypadku naruszeń i nadużyć, poszkodowany może nawet zawiadomić policję. Zwykle składa się wtedy reklamację do firmy windykacyjnej, a także doniesienie do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji.

Jeśli zostałeś źle potraktowany przez windykację, pomogę Ci przygotować odpowiednie dokumenty. Przeprowadzę wszystko w taki sposób, by firma zaprzestała nielegalnych działań, a może nawet Ci je zrekompensowała, zgodne z prawem cywilnym i ochroną konsumenta.

Prawo rodzinne – spadki, alimenty, podziały majątku

Trudne sytuacje rodzinne mogą prowadzić do wielu sporów również na polu finansowym. W związku z nimi, wiele osób nie otrzymuje należnych im pieniędzy – w formie alimentów, spadku czy podziału majątku.

Kompleksowo zajmuję się także sprawami związanymi z prawem rodzinnym oraz spadkowym. Jeśli ktoś z Twoich bliskich nie wywiązuje się z nałożonych na niego zobowiązań, doradzę Ci co powinieneś zrobić. Poprowadzę cały proces w taki sposób, by zakończył się z najlepszym możliwym dla Ciebie skutkiem.

Jeśli jesteś ofiarą nadużycia ze strony producenta, windykacji lub bliskich, dołożę wszelkich starań, by Ci pomóc! Z moim wsparciem możesz wybrnąć nawet z największych kłopotów związanych z prawem cywilnym i ochroną konsumenta. Już dziś umówmy się na spotkanie – wypełnij formularz zgłoszeniowy, wyślij wiadomość mailową lub zadzwoń!