Biuro podróży, zawierając z nami umowę, zobowiązuje się do świadczenia przewidzianych w niej usług. Obowiązek ten dotyczy przede wszystkim kwestii takich jak: przewóz określonym środkiem transportu, warunki zakwaterowania, wyżywienie, określony program czy opieka pilota.
Obowiązkiem biura podróży jest również świadczenie usług, które nie zostały wskazane w umowie, ale zostały zagwarantowane w katalogach czy ulotkach udostępnionych nam przez biuro.
Odpowiedzialność biura podróży dotyczy wszelkich nieprawidłowości jakie wystąpią podczas naszego urlopu. Poniżej kilka z nich.
Błędy zakwaterowania winą biura podróży
Jedną z najczęstszych niezgodności, z jakimi mamy do czynienia podczas wakacji są warunki zakwaterowania. Zawierając umowę z biurem podróży, często kierujemy się tym, w jakiej odległości od plaży znajduje się hotel, czy w pokoju będzie klimatyzacja, czy będziemy mieć do dyspozycji basen.
Biuro podróży ponosi odpowiedzialność za każdą nieprawidłowość. Zaniżony standard, braki w wyposażeniu pokoju, hałaśliwa ulica, brak obiecanego widoku na morze czy większa odległość na plażę świadczą o niewywiązaniu się z umowy przez biuro podróży. Ciekawostką jest fakt, iż biuro odpowiada nie tylko za warunki naszego zakwaterowania, ale także za nasze bezpieczeństwo.
Niesmaczne jedzenie – winne biuro podróży?
Nieświeże jedzenie w restauracji, brak sztućców czy talerzy, zabrudzone naczynia i stoły, długi czas oczekiwania na posiłek bądź monotonny jadłospis, mdłe czy kiepskiej jakości dania? Za wszystkie te nieprawidłowości odpowiedzialność ponosi biuro podróży.
Czy biuro podróży ponosi odpowiedzialność za powierzony bagaż?
Zaginął Ci bagaż? Zasadą jest, iż odpowiedzialność biura podróży dotyczy także sytuacji, w których doszło do zagubienia lub kradzieży naszego bagażu podczas przejazdu czy pobytu w hotelu.
Czy biuro podróży odpowiada za przewoźnika i hotel?
Działania czy zaniechania przewoźników oraz prowadzących hotele co do zasady obciążają biuro podróży. Nie może ono uniknąć odpowiedzialności np. za zagubiony bagaż, twierdząc, że zakwaterowaniem zajmował się innym podmiot. W większości takich sytuacji biuro będzie ponosić odpowiedzialność.
Jeśli podczas Twojego urlopu doszło do jakichkolwiek uchybień warto powierzyć sprawę prawnikowi, który zajmuje się prawem turystycznym. Podpowiem Ci czy w Twoim przypadku biuro podróży ponosi odpowiedzialność oraz czy zasadnym będzie wystąpienie do sądu z pozwem o odszkodowanie lub zadośćuczynienie za zmarnowany urlop.